Tesztüzem: Murenafin csobbantva

  • 0

Tesztüzem: Murenafin csobbantva

Mondjuk ki, szinte minden megvan, ami kell a búvárkodáshoz, főleg, hogy két újabb érdekességgel bővültünk. Missziónk a tapasztalatok megosztása és lehetőleg a kipróbálás biztosítása illetve mi is szívesen tanulunk másoktól, hogy teljes legyen a kör. Tehát uszodai tréning keretében némi tapasztalatot szereztünk. Íme a véleményezés:

dani.jpgA Murenafin. Előzőekben bekonferáltak szerint, egy uszonyos úszók, illetve úszók körében használt, hazai úszóbajnokunk Kanyó dénes által fejlesztett és forgalmazott sporteszköz. Egy kicsinek tűnő,homogén, nyers gumidarab, mégis kellően lágyan illeszkedik a lábra, bár felhúzás előtt még kicsi, nehezen felhúzható, komfortmentes darabnak tűnik a laikus felhasználó számára. Nálam erre erősen rácáfolt. Az oktatóvideókat nézve már az is elég impresszív, hogy a legkisebb is felhúzható (ha nem is kényelmes) egy 45-ös lábra – amit csak a profi úszók stílusbemutatója múlt felül. Én a 43-as lábra való modellel elégedett voltam. Gyakorlatilag vízben könnyen felvehető. Először lábfejünket toljuk bele teljesen, majd a sarokpántot tegyük a helyére.

Az uszony anyaga “finom” kellően jó tapintású, lágy, nálam férfi lábról beszélve nem húzta  a szőröket, de ha valakinek ilyen gondja akadna, az szappannal sikosítson előre. Tehát kényelmes, úgy illik a lábamra, mintha új végtag lenne, úgy is működik, főleg, ha mondjuk táncmulatságba keverednék. (cöcörö:))

A képen látható, fejlesztő és termékgazda Kanyó Dénes világbajnok elég jó referencia ahhoz, hogy lelkesen vízbe ereszkedjem. Az első benyomás szerint, a komfort megvan, a hatás megvan, csak az erőnlétből és helyes technikából birtokolok keveset. Most ezt 100% pozitive felhanggal ajánlom, az uszony javára ám.

 

Használata: figyelem, nem önműködő táltoskellék! Ugyan segít az úszásban, de nem olyan, mint a hosszabb, lustább, búvár uszonyok. Azokkal én szoktam érezni, hogy kiemelkedem a vízből egy erősebb iramodásnál, itt viszont ugyancsak dolgozni kell. Mivel nem vagyok kiváló úszó, aki percen belül ússza a száz gyorsot, ez az eszköz arra való, hogy a technikát helyre tegye, segítsen a fejlődésben. Nem búváreszköz, bár készüléket is használtam a teszt során. Úszásra való!

 

Tanácsok, edzésjavaslatok:

Az úszáshoz mindenképpen javasolnám a légzőcső használatát. Kiváló tréningeszköz a lábtempó fejlesztésére én szinte érzem vele a megvilágosodást –  azaz mit kellene a lábnak tennie gyorsúszáskor. Kellő izomfáradtság jelentkezik a teljes combizomzatban és a boka, ill. a lábfej szalagjait is előveszi. Ússzunk hason, kartempóval, kéz elöl, kéz hátul. Ússzunk háton. Ússzunk oldalra fordulva, egyik kéz elől, másik a combunkhoz ér hátul  – ezt mindkét oldalra gyakoroljuk. Kezdetben 300-400 méterenként uszony nélkül 200-300 méter pihenő úszás, majd újra a lábra kerülhet. Előljáróban ennyi.

Víz alatt úszásban dolgos darab: kiegészítő edzőpartnere a hosszú pengés freedive uszonyoknak. az izmok megmunkálására jó, de nem kelti az eredményes, hatékony siklás örömét.

Az uszony majdnem mindenki lábán megfordult, a tapasztalatok hasonlóak: izmokat fárasztó, használható darab, pozitív felhanggal, csalóadás azoknak, akik könnyen és gyorsan szerettek volna úszni tőle, de mivel az ember érzi az úszás stílusára gyakorolt hatását, nagyon megkedveltem. Izomlázat tud okozni.

Összegzés: nálam kedvenc lett, úszóedzésekre kell, hogy cipeljem. Még hosszútáv úszásra is befognám, mivel régi kihívás a nyílt vizek átúszása…

 


About Author

Karas

Alapító tag és búvároktató, számos tengeren és merülésen túl, a Kerasub frontján.

Leave a Reply

Aktuális események:

OWD-kezdő búvártanfolyamok
Tréning: november 25.
Tréning: december 2.
Tauchturm: december 9.
Tréning: december 16
+ Karácsonyi Zsúr
Akció, december 15-ig: Északi Szafari: 2019. április 14-21

Barlangi bújócska

Blogtár