NOKIA embargo

  • 0

NOKIA embargo

Elégedett vásárlóként az ASUS laptopommal “szerencsével” jártam. Az Asus küldte a futárt, majd a tájékoztató Emaileket, majd a futárt a kész laptopommal, amin a letörött LCD-t, az alaplapot a tochpadot egyaránt kicserélték nulla magyarázkodás nélkül, a 24 hónap garancia keretében. Igen, nagyon elégedett voltam és mint márka image az ASUS magasra emelkedett előttem, aminek eredménye, hogy hajlandó vagyok vásárolni akár újabb ASUS laptopot.

IMG_0220.JPGHát nekifutottam a NOKIA telefonommal is a garanciának, ami azért túlzott optimizmus volt részemről. De eljutottam a végkövetkeztetésekig: barom vagyok, hogy NOKIA használó voltam.
Pozitív személyes tapasztalat híján leszögezném:

– A NOKIA a hírdetett 24 hónapos garanciához nem rendelkezik korrekt szervizháttérrel
– A NOKIA telefon meghibásodás után eldobandó – szervizképtelen!
– Soha többet nem kívánok NOKIA készüléket vásárolni, illetve erre biztatom családom, barátaim és ismerőseim.

Másoknak is van baja a NOKIA garanciával. Genyó egy cég ám, sose tudd meg mennyire.

Mint Naiv ügyfél, gyakorlatilag évek óta NOKIA mobilt használok. Én marha. Messze nem gondok nélkül, csak nem a menüfüggés, és kezelési komfort megszokása miatt? Hol darabokra szaggattam a készüléket, hol az akssi elmozdulások gyakoriságától beidegesedve vettem újabbat, hol meg mert elhagytam az aktuálisat. Tény, hogy drága mobilt nem vettem: nekem telefonálni kell a cucc, üzenet , ébresztő, óra, naptár. Egy követelményem van: kicsi és üzembiztos legyen – jó áron. Sem olyan gazdag nem vagyok, hogy sz..rt vegyek, sem hogy csillogó, túlértékelt divatmodellekbe öljek összegeket. (nekem kár lenne nekiállni magyarázni mi kerül 50 ezerbe vagy annál többe egy telóban, főleg ha egy laptophoz hasonlítom)
Innen a követeztetés: egy mobilcég durván keres a forgalmazott készülékeken. De mit ad cserébe? A NOKIA például hárít ahogy tud, ha garanciális problémáról van szó.

IMG_0223.JPGKellett egy hálózatfüggetlen, így vettem életem legdrágább telefonját: NOKIA 6300. Persze, két éve még kiugróan jó szériának számított, nekem meg érvágásnak.  16 hónapi működés után hardver hiba, készülék ki-kikapcsol mintha a villám csapna bele, 3-5 perc alatt bármi helyzetben.  Gondoltam garancia valami van rá, bár éreztem, hogy kevés lap van a kezemben, inkább a NOKIA image, meg méltányosság…

Azon rágtam be, hogy a szombathelyi szervizpont csípőből kidobott. Voltam ott háromszor: hozzak garanciális papírt. Hoztam: Montenegroban vett készülék, helyi lapja, dátum, számok, ami kell. Számla? Adásvételim van, sorry. Okay. Ja, ez nem Unió, az európai korlátozott garancia nem érvényes. Itt durrant el az agyam:

1) Én Európában vettem a telefonom.
2) A készüléket Magyarországon gyártották.
3) Montengeroban forgalmazta a NOKIA – az már nem Európa! (EUR a pénznem, nem uniós, de… de európai ország!)
4)  Én Magyar országon vettem.
5) 16 hónap alatt hardware kikapcsolósdi hibával használhatatlan
6) 24 hónap garanciát hirdet a cég: de ez persze korlátozott európai garancia!
7)  IMEI szám alapján garancia körös: EZEN FELBUZDULVA próbáltam azt érvényesíteni!

(vazze, ha valaki eddig eljut, akkor kezd igazán reménykedni. a külsőségekre tud költeni a cég, már már éreztem, hogy ez a zöld, baráti felület számomra jelent valamit. de csak szép ez a garancia ellenőrző ablak, esetemben semmit nem garantált)

Hát, naivitás csúcsa, ezek alapján remélni, hogy lesz valami. De hát, hittem a márkában, míg a magyar (szombathelyi) szervízpont nem hajlandó átvenni, bevizsgálni, ajánlatot sem tenni a javításra. Széttárt tenyér, messziről integet, meg se néz semmit, csak mutogat a falra kifüggesztett cetlikre, miért is nem illetékes és jobb, ha beletörődök egy új vételbe. Tehetetlen dühöt, na azt éreztem, de gondoltam van még egy köröm.

Elküldtem a gyárnak, tegyenek javítási ajánlatot, stb. Postafordultával portósan visszajött a készülék. Mondtam is kétezerért jó barom voltam, de ez sem működik – élből hárít a NOKIA. Borítékra ráírták: szervizpont az illetékes…

Ügyfélkapcsolat: Ha valaki beszélt már velük, akkor tudja, hogy segítőkésznek tűnik a csapat. Ez a felszín, mert nem segítenek. Utánanéztek az ügynek – mondták- majd telefonon visszahívtak és közölték velem:

– Az IMEI szám alapján a készülék spanyol piacra készült. Sajnos, ezért egyáltalán nem áll módjukba azt javítani. Talán Ausztriában egy szervizpontban megpróbálhatom – de ez csak baráti tanács. (ezt nem merték állásfoglalásként írásba adni, csak telefonon közölték. Tudva: lejár a garancia a következő héten)

2010, Magyarország: megint egy cég, aki simán packázik, simán lefikázza a kisembert. Hát rendben! Mindenkinek üzenem, ne kerüljön kapcsolatba a NOKIA központtal: ne vegyen NOKIA telefont. Én elismerem, hogy nincs sok jogalapom verni a harcidobot, de a szervízpontos pofáján, meg a kibúvó keresésen azért kiakadtam. Nulla segítőkészség. Sérelmesnek érzem, hogy az együttműködés, bármi nemű javítási ajánlat nélkül, elutasítottak, a telefon származására utalva. Magyar gyártmány! – ha erre nem érvényes a garancia, akkor mire?

Véleményem szerint a szervizpontnak fel kellett volna vennie a készülékem, az eset leírását, majd kieszközölni a javítást – illetve ajánlatot tenni rá. Ez távolról sem így történt, minek után roppan elégedetlen vagyok, sértetté lépve elő Törzsvásárlóból! Soha de soha többet NOKIA!!!

Amúgy tele a net hasonló sztorikkal. Nekem nem hiányzik a folytatás. Vettem egy új telefont. Siemens… ügyes, remélem beválik. Az Asus példája pedig követendő, ezt üzenem a köcsög NOKIA marketinges csapatnak. Az ügyfélkapcsolatok a szervizben domborodnak ki! – na ez minősíthetetlen szervizpontos szinten!


About Author

Karas

Alapító tag és búvároktató, számos tengeren és merülésen túl, a Kerasub frontján.

Leave a Reply

Barlangi bújócska

Blogtár