• 0

Slider, tesztsiklatás

Szelni a vizet, nulla erőfeszítéssel siklani? Az ötlet régi, a megvalósítás brilliáns, ha a subwinges fiúk produkciójára gondolunk. A nagyszerűsége az egésznek, maga az egyszerűség. Az ember csak kapaszkodik és irányítja az eseményeket.

slider1.jpg

A képen a prototípus látható, ami 3 órányi gondolkodás, kb. 5000 Ft és másfél órányi munka árán állt össze. Nem mondható igényes darabnak, se könnyűnek, tartósnak és vízállónak pláne nem tűnik anyagából kifolyólag. Amire alkalmas volt, az a tesztsiklatás és egy pár perces video. Az eredmény egy olyan film, amit többször végignézve sem tudtam megunni. Magát a siklatást unni? Legszívesebben csak kapaszkodnék a deszkába és lógnék én fejjel lefelé újra a víz alatt hasítva, vagy forognék, kanyarognék kedvemre…

Perspektíva: könnyű, szállítható, szalonképes modellek létrehozása, amiket akár búvárútjaink alkalmával lehetne élvezni. Gondold el, hogy Sataya delfinjeit, egy ilyen alkalmassággal leped meg. Nos, a gondolattól mi sem nyughatunk, az eszköz több, mint saját igény. Hatalmas móka!

kerasub_logo_youtube.jpg Kerasub Sliders video
%5 5 percnyi suhanás

prototípus akcióban


  • 0

Korai Adria

Történelemszámba megy, hogy anno május 1 volt az első túra, mikor mentünk a tengerre és nem számított milyen is az idő. Igaz, azóta megízleltük a trópusibb vizek sóját – ami így  a téli elvonási tünetektől hajszolt búvárnak áprilistól főleg jobban esik mint az Adria vizét kóstolgatni. A különbséget száraz ruhával kompenzáljuk, ami lehetővé teszi, hogy bármikor, 6 órányi utazással vízbe merülhessünk. Most is ez történt.inwater.jpg

Minden társaságban kell központi mag, ami meghatározza az irányt. Nos, a mag körüli tér feltöltődése ez alkalommal elég csiki-csuki alapon történt. Felmerültek a kifogások, a hangulati elemek és persze a “ki jön kérdése” hatszázszor, így aztán az indulás előtti este dőlt el először és egyben végül, hogy okés, autók, cuccok, ülésrend fixálódni látszik. A szervezők nagykönyvének 1-től 10-es skáláján ezt az óvódások szintjén is kettesre értékelik, aminek egyenes következménye, hogy az ilyen túrák nem indulnak. Kivéve, ha sikerül egyben tartani a szálakat és így is megoldható, akkor mókás kis túra kerekedik a dologból, ami egyben a Kerasub egyik fő törekvése. Ez azonban nem minden esetben van így, hiszen ha egy igazi utazásra megy az ember, akkor egy hónappal előtte voksolni és fizetni kell – nem csak a helyszíni névsorolvasásnál.

Túl a dilemmákon, mintegy 15 perc késéssel Körmenden lett teljes a csapat. Ezen alkalomból pisszentek a sörök.

– Ráfűztök, nem lesz ám fél óránként fáradt-sör csapolás! – mondja a sofőr – aki én vagyok történetesen.

El is megyünk pár kút mellett, mivel a gondolatnál lassabban terjed a hang hátulról előre, így a megálló helyett 22 km következő parkoló, majd 45 km újabb haladékkal érkezünk. Ez alatt a jókedv csendesbe fordul, nyirkosodnak a tenyerek – ami egyébként a sör halmazállapotváltozásának egy módja. 

“Read More”

  • 0

Budysurf

Category : Blogroll , News , Teszt , Uncategorized

Kipróbáltuk, élveztük és rá is kaptunk! Hogy mi ez? Nos, május 1-i túránkon résztvevők lehetőséget kapnak, hogy kipróbálják. Két féle kivitelben a prototípusok elkészültek! Ötcsillagos móka!

budysurf.jpg

Előzmények:

Ha pedig valakit érdekel a free-free dive és nincs pénze behemót scuterekre ahhoz, hogy palackokkal furikázzon, azoknak itt a megoldás. Wingdive. Nem új a felfedezés, mi is csinálgattunk ilyeneket, pusztán egy kötél segítségével. De ez azért így feelinges, ez a Subwing nevű mulatság, nem? Úgyhogy tréning, gyertek!


  • 0

Bunker

Minden időben, avagy ha zárt térben készülsz merülni, nem számít az évszak. Várpalotára kellett mennünk, hogy megnézzük azt, amiről csak kósza híreket hallottunk. Ez pedig nem más, mint egy óvóhely, 16 méter mélyen a víz alatt.

Kulcsos ember enged be a nagy, elterülő udvarra. Fehér, apró murva csikorog a gumik alatt, ahogy a konvoj begördül, majd ki balra, ki jobbra grasszol. Magam sem tudom, hovy irányulunk, míg meg nem látom az egykori épületből maradt, háromszögletű kis bódét. Olyan, mint egy kicsi metrólejáró, vagy egy borospince lejáró. Olyan, mintha egy lépcsőházból csak a pincébe vezető lépcső maradt volna fent. Ide csoportosulunk. Vezetőkre és újoncokra oszlik a társaság. Utóbbiak azok, akik még nem, vagy máshol szerzett tapasztalatokkal vágnak neki a helyszínnek. Rutinosan szerel mindenki, dupla palackok kelnek életre a wingeken, karabinerek csattanank, száraz ruha cippzárak záródnak. Eligazítás, menet.bunker_map.jpg

Van valami extrém abban, amikor az ember egy vízbe vesző lépcsőn trappol lefelé. Mikor a víz nyakig ér, akkor a boltív elkpesztően közeli. Ahogy előre tekintesz, a vízfelszínen megtörik a boltozat. Ez a kezdet és a vég találkozása. Utolsó kontroll és a víz alá merülök, követve a vezetőt. Mögöttem még ketten. Szépen, sorba fűzve.

bunker4.jpgÉrdekes érzés, ahogy bezáródik a felszín, a víz alatti folyosó lefelé vezet. A térkép alapján számítok a fordulóra, az ajtónyílásokra és a mesterséges tér, mesterséges elemeire. Ember alkotta, elvarázsolt dimenzió. Ahogy a levegős atmoszféra kiszorult innen, a víznek adva helyet, úgy költözött be ide valami borzongatóan idegen ridegség, valami élettelen, sűrű dimenzió. Pont olyan, amiben a búvár hasra vetődve, a talaj fölött lebegve imbolyog. Ez az út, maga a felfedezés. Valami olyan tartomány, ahol igazán véve semmi, de semmi keresnivalója nincs az ember fiának. Itt mintha nem lenne idő, esemény, semmi, sehová nem tart. Az csak a fenti világban van, ahonnan most mi is kiszakadtunk egy időre.

Haladunk. Egymás után. Vigyázva, nehogy uszonyaink felkavarják a padlót borító, láthatatlan üledéket. A lámpák fénye bolyong a folyosón, árnyakat rajzolva kutat előre. Hátra is kell nézni. Minden hátraforduláskor a mögöttem lévő fény körívet rajzol. Zénó jelzi, hogy OK – jövök. Így járjuk be a folyosókat, az óvóhely lényegét, a kisebb helyiségekbe csak bevilágítva.  Mélység 16-17 méter.  Levegő rendben. Idő 38 perc. Az a para, hogy tudom-e, hol vagyok. Ha ki kellene jutni, merre indulnék? Persze tudom, de megborzongok azon, hogy a labirintusban rekedhetnék. Ekkor jön szembe a következő csoport. nem is olyan nagy a hely, mikor egymás alatt-felett kell elférni. A kimerevedett tér szinte hirtelen válik opálossá. Rengeteg lebegő szemcsén hasít keresztül lámpánk fénysugara. Ilyen az, amikor a zárt térben kezdenek összekavarodni a dolgok. Csökken a látótáv, romlik a vízminőség. Aki ilyenre adja a fejét, fel kell, hogy készüljön arra, hogy egy pillanat alatt borul rá a sötét, miközben semmi nem változik. Akkor ott a terv, a vezetőkötél és persze az egyetlen, kivezető út…

Itt volt az idő. Folyamatosan haladtunk, míg az ismerős felfelé vezető lépcsőhöz értünk végre. A lámpák kört írnak le. A csapat együtt. Lépcsőzünk, közeledünk a felszínhez. 5 méter. 3 perc. Majd jön a gravitáció, ahogy az ember elhagyja a hűs vizet. Izmok feszülnek, tömeget emelnek, tartanak meg. A dupla palack súlya alatt a heveder a vállakba vág. Megérkeztünk egy nehézségektől szép, zajló világba, ahol a levegőt szagok, ízek hatják át, a szél simogat és meleg napsugarak keltik életre a színeket.

bunker3.jpg

Azt hiszem, nézőpontot kell néha cserélni, hogy a szépséget megannyi formájában meg tudjuk élni. Fenn és lenn, egyaránt. Van valami elvont szépség abban is, ahogy a palackok lekerülnek és az ember kibújik a szkafanderből. A csöpögő kellékek a megtett út valódiságát idézik. Réveteg örömmel pislogunk. Nem lehet megfogalmazni az érzést, amivel egy ilyen merülés jár. Megismételni? Megkíséreljük még – biztosan.

 


  • 0

Máltai napok

Category : Blogroll , Uncategorized

Mediterrán vizeken már lehet merülni – jószerével egész évben. Ezért mentünk Máltára – ha nem is merülni. Te jó ég, búvár létemre, ez másodszor esik meg velem, hogy új tengeri országot merülés nélkül hagyok. Pedig, hosszú a lista, mi is vár a víz alatt.

Fapados repülés, autóbérlés a reptéren. A kormány a  másik oldalon, közlekedés brit rendszer szerint bal oldalas. Elsőre olyan az egész, mintha újra tanfolyamon lennék és első városi vezetésem alkalmával izzadnék. Minden más gépjármű ellenség, gyorsabb, lendületesebb és offenzívabb nálam. Eltart egy darabig – 3 napig is – mire a közlekedés részévé válik ügyködésem.

P3130612.JPG

Ez alatt a pár nap alatt mind Valetta, mind Mdina, Popeye Village, Mellieha, Rabat, Hagar Quim Temple, iz – Zurrieq alias Blue Grotto, no meg Gozo teljes bejárása adott alkalmat a gyakorlásra. Szóval, a közlekedés. Nem száguldanak durván és simán leveszik, hogy turista keresi a kocsi helyét a volán mögött. De eljutni a célba, nos az nem egyszerű, ha az ember nem ismeri a térképet és nem tapasztal meg pár balos aranyszabályt, illetve  a fő irányokat. Ki van táblázva minden, de hogyan?! Sok szerencsét, avagy segít a gyakorlás. Parkolni kész szerencsejáték, elsőre lehetetlen küldetés – de megoldható. Parkolási díjak tekintetében meglepő, hogy nullával megúsztuk, ami pozitív erény egy BP belváros pénzbehajtási parkolókultúráját alapul véve.

“Read More”

Barlangi bújócska

Blogtár